• Новости
  • О комбинате
  • Продукция
  • Для акционеров
  • Непрерывное совершенствование
  • Социальная сфера
  • Контакты
  • Реквизиты
  • Українська версія
  • Русская версия
  • English version

Последние материалы

03.08.2021 - 11:22
Збережу в серці любов колективу
29.07.2021 - 13:03
Наставництво – мій шлях до кар’єрного зростання
29.07.2021 - 13:06
Іменинники гарячого липня
Все
Главная

«Школа майстра»: підсумки проекту

О.Кондратенко, начальник бюро управління навчання та розвитку персоналу

Майстер – це ключова ланка в системі управління на виробництві, тому від його компетентності, навичок, знань, а також вміння швидко приймати оптимальне рішення в складних ситуаціях залежить результат всього виробничого процесу. В рамках проекту «Школа майстра» у травні завершилась підготовка за програмою розвитку лінійних керівників і кадрового резерву.

21 травня у доменному цеху в дистанційному форматі відбувся захист індивідуальних проектів учасниками програми розвитку «Школа майстра». У першу пілотну групу увійшли сім газівників доменної печі, що перебувають у резерві на позицію «Майстер».

Цілі програми – сформувати у лінійного керівника навички (hard/soft skills), що дозволяють домагатися виконання поставлених завдань у встановлені терміни і з високим ступенем ефективності; навчити організовувати виробничі та управлінські процеси без перевитрати ресурсів і з мінімізацією можливих відхилень.

Проект «Школа майстра» – це комплексна модульна програма з підвищення ефективності роботи майстрів виробничих дільниць підприємства. Вона заснована на компетентнісному підході і включає шість модулів:

  • Охорона праці (HSE);
  • Ощадливе виробництво (LEAN);
  • Управління персоналом (HR);
  • Технологія і якість (TQ);
  • Інжиніринг (Engineering);
  • Економіка (Economics).

Як забезпечити безпечні умови праці, контролювати дотримання технологічних процесів, ефективно використовувати виробничі ресурси дільниці, попереджати й усувати брак і невідповідності, проводити виробничі інструктажі на робочому місці – це і багато іншого опанували в процесі навчання учасники проекту. Вони опанували різні інструменти і способи для грамотної організації роботи на дільниці.

Протягом двадцяти тижнів учасники проходили теоретичне навчання, практичну підготовку, а також розвивали управлінські компетенції в рамках менеджерського навчання на таких тренінгах, як «10 кроків проведення змінно-зустрічних зборів», «Основи ощадливого підприємства» і «Майстерність підготовки та проведення презентацій».

Успішне теоретичне навчання забезпечували висококваліфіковані викладачі з числа працівників підприємства. Навчання за модулями «Школи майстра» проводилося не тільки в навчальному кабінеті, а й на виробничому майданчику під наставництвом досвідчених майстрів, головних фахівців, кураторів за напрямами підготовки. Кожен модуль, що включає теорію і домашнє завдання, закінчувався ретельним опрацюванням отриманих знань, аналізом побаченого і певними висновками.

За підсумками захисту індивідуальних проектів конкурсна комісія визначила трійку переможців:

  • перше місце – Дмитро Тринитка. Тема проекту: «Оптимізація шлакового режиму. Вплив добавок на вміст Al2O3, MgO, MnO у шлаку»;
  • друге місце – Єгор Єгоров. Тема проекту: «Параметри, що визначають оптимальну систему завантаження і рівень засипу. Пропозиції щодо підбору оптимальної системи завантаження на ДП-1М»;
  • третє місце – Дмитро Бочаров. Тема проекту: «Дослідження теоретичних і технологічних основ доменної плавки при спільному вдуванні природного газу і пиловугільного палива».

Сертифікати випускникам програми вручив начальник доменного цеху Сергій Пустовий, який відзначив високий рівень підготовки учасників, що посіли перші місця.

Програма дозволила її учасникам побачити робочий процес на виробництві в новому світлі, дала розуміння, як змінити і організувати його на краще, зберегти фінансові та часові ресурси підприємства. Крім того, в процесі навчання кожен учасник «Школи майстра» зміг визначити, на що йому необхідно звернути увагу в своєму подальшому розвитку, щоб стати успішним сучасним керівником.

Дмитро Тринитка, газівник доменної печі:

Завдяки «Школі майстра» отримав багато важливої інформації. Хоча не все можна одразу застосувати на робочому місці, та певен, що ці знання стануть мені в нагоді. Щоб стати переможцем у цьому проекті, довелося попрацювати, підготувати проектну роботу як у її теоретичній, так і в практичній частині, використовуючи досвід інших підприємств. А головне, надати власну пропозицію, що дозволить покращити, оптимізувати виробничий процес. Перемога мого проекту була для мене дуже приємною. Це навчання дійсно розширило мої знання, професійні та кар’єрні можливості, які я сподіваюся реалізувати, працюючи на ДМК.

Віктор Терещенко, змінний майстер ДП №9:

Навчання у «Школі майстра» сприйняв як можливість отримати нові знання та навички, хоча в цеху працюю вже 23-й рік. Я й своїм дітям завжди кажу, що знання ніколи не бувають зайвими, вчитися треба завжди. У своїх сподіваннях не помилився: отримав «свіжі» знання й по-іншому зміг поглянути на вже відомі речі. Навчатися починав газівником 7-го розряду, та протягом п’яти місяців навчання отримав посаду змінного майстра.

Дмитро Бочаров, газівник 7-го розряду:

Участь у «Школі майстра» взяв за власною ініціативою, і не пошкодував про це, бо отримав багато важливих знань. Перш за все, мене цікавили передові технології роботи доменних печей із застосуванням вдування пиловугільного палива, запроваджені на інших підприємствах, адже саме спільне вдування ПВП та природного газу було основою мого індивідуального проекту, який отримав третє місце за підсумками захисту. Сьогодні вимоги до знань та навичок майстра значно розширилися, тож навчання відкриває переді мною нові перспективи.

Володимир ДЄЄВ, начальник управління навчання та розвитку персоналу – начальник ВТН та РП:

Майстер – це ключова позиція для ефективної роботи будь-якого виробничого підрозділу. Проект «Школа майстра» створений для того, щоб допомогти кандидатам на посаду майстра отримати необхідні знання, якнайшвидше адаптуватися до вимог посади лінійного керівника. Мова йде про роботу з виробничим персоналом, економіку, виробництво, технологію та якість. Власне саме ці питання висвітлюють теоретичні та практичні модулі «Школи майстра». Всі учасники успішно пройшли навчання, презентували та захистили індивідуальні проекти. Вони зробили значний крок на шляху свого професійного та кар’єрного розвитку.

Надалі ми плануємо впроваджувати заняття «Школи майстра» також в інших цехах. На черзі – агломераційний цех №2 та прокатний. Вважаю, що цей проект дозволить підвищити ефективність новопризначених лінійних керівників на виробництві.

 

 
 

Copyright© DMK 2009-2021